Aprīlis pirmsskolā...
2. maijs, 2022 pl. 17:55
Aprīlī pirmsskolēni mācījās izprast cilvēka un vides mijiedarbības pamatus - mūsu atbildību par dabas piesārņošanu ar atkritumiem, par dabas resursu izejmateriālu taupīšanu, par sadzīves atkritumu savākšanas, šķirošanas un atkārtotas pārstrādes nozīmi.
Bērniem grupā tika izvietotas ZAAO atkritumu šķirošanas tvertnes, lai mācītos atšķirt materiālus, to īpašības, pielietojumu, bet tie priekšmeti, kuri kļūst par atkritumu, ievietot to pareizajā tvertnē, lai var pārstrādāt un izražot jaunas lietas.
Pirmsskolēni mācījās novērtēt atkritumu apsaimniekošanu skolas teritorijā - vai pietiekams skaits atkritumu konteineru, vai tie ir novietoti tam paredzētā vietā, vai tiem ir vāks, lai vējš un dzīvnieki neiznēsā atkritumus pa apkārtni?
Bērni secināja, ka viss ir paveikts godam, tikai trūkst atkritumu tvertnes stiklam.
Apsekojot skolas teritoriju, bērni ar lielu azartu metās savākt izmestos atkritumus. Secinājām, ka izmesto atkritumu vairums ik gadu samazinās. Tas priecē!
Pirmsskolēni izzināja, kas ir vide, ekoloģija, izpētīja dažādu materiālu- plastmasas, stikla, papīra īpašības un pielietojumu. Veica eksperimentu ar papīru - vai papīrs ietekmē skaņas plūsmu.
Bērni izprata, kas ir bīstamie atkritumi, ka tie negatīvi un reizēm pat neatgriezeniski ietekmē vidi, cilvēku veselību un pat dzīvību.
Mēs sakām- lielu paldies - audzēknim Linardam Neiderim un mūsu auklītei Dairai Čačai par savāktajām baterijām! Linards savāca 199 baterijas, Daira - 194. Šīs baterijas tiks nogadātas tām atbilstošā vietā un neradīs piesārņojumu dabai.
Bērni macījās izprast, ka dabā viss ir brīnumaini sakārtots - nekas nav lieks un nevajadzīgs. Daba atkritumus neražo, bet visu prot lietderīgi pārstrādāt un tie ir organiskie atkritumi. Pirmsskolēni skolas apkārtnē apzināja šo atkritumu savākšanas vietas un kādi atkritumi tur atrodas.
Bērni veica pētījumu mežā - kādi ir nesen kritušie zari, koki, čiekuri, kādi ir tie, kuri zemē atradušies ilgāku laiku? Izpētīja meža augsni un salīdzināja to ar dīķa augsni- dūņām, izprotot, kur paliek pērnās lapas, zāle, kas ir trūdēšanas process un kas to veicina.
Pirmsskolēni piedalījās arī savas teritorijas sakopšanā - uzraka smilšu kastes, sagrāba lapas, salasīja žagarus un nogādāja to visu, tiem paredzētajā vietā, lai baktērijas no tā visa sataisa kompostu - vitamīnus zemei!
TAUPĪSIM UN SAUDZĒSIM DABU! (L.Vīksna)