Rāmuļu pamatskola

„Once upon a time in Europe” Un piedzīvojumi var sākties!

Satikāmies ar skolotājām un devāmies uz Rīgas lidostu. Ceļš bija jautrs un interesants. Mēs klausījāmies mūziku un sarunājāmies. Lidostā sākām iemūžināt interesantākos notikumus.

Lidostā laiku pavadījām jautrā noskaņojumā un uz pozitīvas nots. Kristers bija visnemierīgākais no mums.

Lidmašīnā pavērsās pasakaini skaists skats, kas radīja mūsos lielu saviļņojumu. Mākoņi likās kā tikko uzkritis pirmais pūkainais sniegs.

Mēs lidojām no Rīgas uz Varšavu un no Varšavas uz Rzezsow. Lidojumi bija nogurdinoši. Ceļš uz viesnīcu bija ātrs (Polijā autobraucēji ātri brauc).

Pirmais iespaids par Poliju: trokšņaina, nemierīga valsts.

Kad beidzot pēc 100 km gara ceļa pa daudzajām Polijas pilsētām un kalniem, ielejām, beidzot nokļuvām hotelī “Gromada”. Ātri sapucējāmies un devāmies uz picēriju “La Costa”, kurā nogaršojām gardās picas, taču ar izvēlēšanos gan gāja grūti, jo nevarējām saprast ēdienkartē rakstīto. Ēdienkarte bija poļu valodā.

Kad atnācām uz viesnīcu fotografējāmies un izpētījām hoteli un visbeidzot pēc garās dienas gājām gulēt. Daži gulēt aizgāja ap 4 no rīta.

Nākošajā dienā cēlāmies ap 7.00, devāmies brokastīs, pabrokastojām un raitā solī devāmies uz mūsu sadraudzības skolu.

Izstaigājām klases, iepazināmies ar bērniem. Pēc tam pastaigājāmies pa pilsētu un apskatījāmies Poļu pilis un baznīcas. Iespaidi: poļu bērni slikti runā angliski, poļi ir ļoti ticīga tauta, mazāki bērni ir daudz drošāki par citiem. Kad pilsēta bija apskatīta un skola apciemota, mēs devāmies uz pieņemšanu pie pilsētas mēra, ar kuru mēs diemžēl nevarējām satikties personīgi, tāpēc tikāmies ar viņa sekretāri.

Pēc tikšanās ar sekretāri atkal devāmies uz skolu un papusdienojām. Pēc pusdienām prezentējām savu skolu, pilsētu un valsti, pēc tam devāmies pa pilsētu. Pa ceļam iegriezāmies saldējumu kafejnīciņā un katrs apēdām pa saldējumam.

Pastaigā pa pilsētu ievērojām, ka Przemyśl (pilsētas, kurā viesojāmies) populārākais dzīvnieks ir lācis, kas ir attēlots ģerbonī ar kroni uz galvas un uz zila fona.

Nākamajā dienā pēc 7 gājām uz brokastīm. Uzreiz pēc tām devāmies uz autobusu un braucām uz Tatru kalniem netālu no Ukrainas robežas. Kalnos pavērās brīnišķīgs skats.

Pabraucot pāris kilometrus pa kalniem, nonācām dabas muzejā. Redzējām daudz un dažādu Polijas dzīvnieku izbāzeņus. Muzejā bija arī neliela izstādīte ar zīmējumiem par tēmu “Piesārņojums Polijas dabā”.

Pēc diezgan gara brauciena vēl augstāk kalnos nonācām kādā viesnīcā, no kuras pavērās brīnumaini skaistas kalnu ainavas. Paēdām pusdienas un devāmies nelielā ekskursijā pa viesnīcas visskaistākajiem un greznākajiem numuriņiem, kuros viesojas Polijas augstākās amatpersonas.

Atpakaļ ceļš uz Przemyśl bija jautrs, jo mēs dziedājām latviešu dziesmas un smējāmies. Poļu meitenes arī mūs pagodināja ar savām dziesmām. Kad iebraucām pilsētā, beidzot nokļuvām ilgi gaidītajā “šopingā”. Pēc iepirkšanās visi bariņā gājām uz hoteli. Aizejot uz savām istabiņā pārģērbāmies svētku drēbēs un devāmies uz viesnīcas restorānu un tikāmies ar pārējām skolotājām, kuras bija atceļojušas no Spānijas, Portugāles, Nīderlandes, Polijas un Slovēnijas. Negaidīti mūs apciemoja pats pilsētas mērs. Galvenais bija tas, ka sniedzām interviju vietējai poļu avīzei. Jautājumus uzdeva galvenokārt par mūsu skolu un mācībām. Pēc nelielās intervijas un vakariņām gājām uz savām istabiņām, lai sakravātu somas, jo jau 5 no rīta cēlāmies un ar busiņu braucām uz lidostu.

Ceļā uz lidostu visi kārtīgi vēl izgulējās. Lidojām no Prezmysl uz Varšavu. Varšavas lidostā sapirkām visādus suvenīriņus gan vecākiem, gan draugiem, lai šis ceļojums paliktu atmiņā. No Varšavas ar mazu lidmašīnīti lidojām uz Rīgu.

Kopumā esam ļoti priecīgi un sajūsmināti par skaistajām brīvdienām Polijā. Lielu paldies sakām skolotājām un Eiropai par sagādātajiem piešķirtiem līdzekļiem!

Par ceļojumu rakstīja: Ilze Kaša un Alise Bāliņa.

Ceļojumā piedalījās: Ieva Lapsiņa, Inese Vītiņa, Alise Bāliņa, Ilze Kaša, Kristers Komarovs, Kitija Strazdiņa, Niks Iļčukovs, Jānis Kārkliņš.

Mācāmies dejot Polonēzi!
Rāmuļu skola, Rāmuļi, Cēsu novads, tālr. 64129511, e-pasts ramulu_skola@inbox.lv